Nästa steg i karriären, eller det första

Vill du också bli en del av LBC Borås? Nedan listas lediga tjänster som vi behöver fylla med duktiga, härliga människor. 

IT ansvarig LBC Borås AB

Din framtida arbetsgivare

LBC är ett företag med stolta ägare tillika transportörer. Det är vi tillsammans som har byggt upp bolaget och som nu tar det in i framtiden. Idag är vi ett heltäckande transportföretag med drygt 300 fordon och maskiner. Allt fokus är på våra tre affärsområden Bygg & anläggning, Gods & logistik samt Miljö & återvinning. Våra unika erbjudanden bygger på djup kompetens och ett brett utbud av tjänster och viljan att utföra alla uppdrag, oavsett storlek eller karaktär, så snabbt och miljövänligt som möjligt. Trygga och nöjda kunder är kvittot på att vi lyckas.

Beskrivning av tjänsten

Nu söker vi en IT-ansvarig som kommer att spela en central roll i att säkerställa att våra IT-system och digitala lösningar stödjer vår verksamhet på bästa möjliga sätt. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt, och dina uppgifter kommer att variera från att utveckla och implementera IT-strategier till att lösa tekniska problem och supportera användare.

I yrkesrollen som IT-ansvarig ingår du i teamet Affärsstöd som b.la ansvarar för att ge organisationen ett effektivt IT-stöd och säkerställa stabilitet/utveckling i IT-miljön och dess verksamhetssystem tillsammans med LBC:s IT-leverantörer.

LBC samarbetar med ett flertal leverantörer där du som IT-ansvarig är kontaktperson för operativa och strategiska frågor i samverkan med Affärsstödsteamet.

Arbetsuppgifterna i rollen är:

  • Tillsammans med affärsstödsteamet och externa leverantörer utveckla och implementera IT-strategier i linje med företagets mål, vision och affärsbehov
  • Identifiera och genomföra förbättringar för att optimera IT-stödet till verksamheten
  • Fungera som tekniskt stöd och ge support till verksamheten och dess system t.ex Office, Power BI, Visma samt övriga branschrelaterade programvaror.
  • Installationer och uppkoppling av klienter mot vår IT-miljö.
  • Leda och delta i IT-upphandlingar kopplat till utveckling av våra system och programvaror.
  • Driva och samordna IT-projekt, från planering till genomförande och uppföljning.
  • Kontakt och samarbete med våra IT-leverantörer genom felanmälan, beställningar och uppföljningar kopplat till konton, licenser och behörigheter.
  • Upprätthålla dokumentation avseende utrustning, programvaror, licenser och integrationer.
  • Inköp av hårdvara och programvaror.
  • Framtagande av IT-plan och driva förbättringsprojekt enligt denna.
  • Ta fram underlag för budget och framtidsplan.
  • koordinering av interna och externa resurser. 

 

Hur lyckas du hos oss?

Du skall vilja lära dig våra olika verksamhetssystem för att kunna supportera och bidra i utvecklingen av dessa kopplat till vår tillväxtplan, och du har en bakgrund som kopplar an till ovan beskrivet arbete och bred erfarenhet inom IT och tekniska system.

Vi söker en person som har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du ska ha lätt för att ta beslut och kunna ta ansvar för att driva projekt och förändringar inom IT-området. Som person är du prestigelös, ödmjuk, samarbetsvillig och vill dela dina kunskaper med kollegor på alla nivåer. Förmågan att förklara komplexa tekniska frågor på ett enkelt och begripligt sätt är avgörande för att lyckas i rollen.

En hög problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande är också viktigt, liksom ett starkt engagemang och driv för att ständigt förbättra och utveckla både dig själv och verksamheten.

Vidare behöver du ha en god förmåga att skapa relationer och förtroende både internt och externt.

 

Det är meriterande om du har

  • Tidigare erfarenheter av att arbeta med eller i affärssystem.
  • Erfarenhet av att arbeta med alt. förstå integrationer mellan olika system.
  • Har erfarenhet som projektmedlem eller kravställare i utvecklingsprojekt.
  • Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet

Tjänsten är förenat med kortare resor mellan våra kontor, därför är körkort ett krav.

Hos oss på LBC Borås erbjuder vi inte bara en stimulerande arbetsplats med en stark gemenskap och närvarokänsla. Genom flexibla arbetstider inklusive möjlighet att ibland arbeta på distans, försöker vi skapa en balans mellan arbete och fritid för våra anställda.

Att vara en del av vårt företag innebär att vara med i en organisation där samarbete och delaktighet är centralt. Vår unika delägarstruktur bidrar till en platt organisation där varje röst hörs och kan påverka. Vår närvaro i Sjuhäradsområdet skapar en stark gemenskap och stolthet bland våra medarbetare.

Ansökan och kontaktperson
Urval och intervjuer kommer att ske kontinuerligt varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt.

Har du några frågor kring tjänsten, kontakta:

Jim Ring

Tel: 0706-29 77 10

jim.ring@lbc-boras.se

 

Alt.

Niclas Österberg

Tel: 0734-21 33 30

niclas.osterberg@lbc-boras.se

Sök tjänsten som IT ansvarig på LBC Borås genom att fylla i nedan formulär

Vi ser fram emot att ha dig som vår medarbetare!  Bifoga alltid ditt CV och personliga brev.


    Har du några frågor, kontakta oss

    Har du några frågor eller funderingar som du vill få svar på, tveka inte att kontakta oss. Klicka här så hittar du våra kontaktytor med alla uppgifter du behöver.

    Kontakta oss